Zwroty i reklamacje – przepisy ogólne.
- Poldent oświadcza, że wszystkie towary z jego oferty posiadają dokumenty dopuszczające je do stosowania w stomatologii na terytorium RP oraz UE.
- Zwrot zamówionych towarów jest możliwy tylko w ciągu 14 dni od daty wystawienia przez Poldent faktury VAT potwierdzającej sprzedaż towarów. Po tym czasie zwroty nie będą przyjmowane.
- Zwrot zamówionych urządzeń jest możliwy tylko w ciągu 7 dni od daty wystawienia przez Poldent faktury VAT potwierdzającej sprzedaż urządzeń. Po tym czasie zwroty nie będą przyjmowane.
- Poldent nie przyjmuje zwrotów towarów, których termin ważności wynosi 6 miesięcy i mniej.
- Zwracane towary należy przesłać z dołączonym poprawnie wypełnionym formularzem zwrotu (formularz dostępny na stronie internetowej poldent.pl pod linkiem Formularz zwrotu) na adres Poldent. Przesyłka z towarem powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w trakcie transportu. Zwroty towarów uszkodzonych podczas transportu nie będą przyjmowane.
- Reklamowane towary należy przesłać z dołączonym poprawnie wypełnionym formularzem reklamacji (formularz dostępny na stronie internetowej poldent.pl pod linkiem Formularz reklamacji) na adres Poldent. Przesyłka z towarem powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w trakcie transportu.
- Koszty odesłania zwracanych towarów ponosi Zamawiający.
- Zwrot dokonanej płatności za zwracane towary realizowany jest na rachunek bankowy podany w formularzu zwrotu w terminie do 14 dni roboczych od momentu odesłania faktury korygującej przez Zamawiającego.
Zwroty i reklamacje – reklamacje dostaw.
- Reklamacje dostaw dotyczą wszelkich nieprawidłowości związanych z dostawą towarów, a w szczególności: niezgodności towaru z fakturą / zamówieniem (rodzajowej i / lub ilościowej), stanu opakowań itd.
- Zamawiający (Odbiorca) ma obowiązek potwierdzenia odbioru przesyłki oraz starannego sprawdzenia jej stanu niezwłocznie po jej otrzymaniu. Zobowiązany jest w szczególności sprawdzić zgodność towaru z zamówieniem pod kątem ilości i asortymentu,
- Reklamacje należy zgłaszać telefonicznie pod tel. 22 35 17 650 lub lub poprzez e-mail poldent@poldent. Reklamacje ilościowe można zgłaszać w ciągu 7 dni licząc od dnia odbioru dostawy.
- Poldent będzie każdorazowo badał przyczynę ewentualnej reklamacji czyniąc starania o wyeliminowanie jej źródła, a w przypadkach wątpliwych działał zawsze w interesie Zamawiającego.
- Specjalista ds. reklamacji bez zbędnej zwłoki poinformuje Klienta o trybie i sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Poldent nie ponosi odpowiedzialności za zaginione lub uszkodzone towary, jeżeli powyższy fakt nie zostanie zgłoszony w formie pisemnej lub telefonicznie w ciągu trzech dni licząc od dnia odbioru dostawy.
- Poldent nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające ze złego sposobu przechowywania towaru, nieprawidłowego sposobu transportowania u Odbiorcy oraz innych zdarzeń mogących mieć negatywny wpływ na dostarczony towar.
- Na opakowaniach towarów wymagających specjalnych warunków przechowywania umieszczone są przez producentów oznaczenia graficzne zgodne z międzynarodowymi normami.
- Poldent nie ponosi odpowiedzialności za nieznajomość przez Zamawiającego oznaczeń graficznych dotyczących sposobu przechowywania towarów.
- Poldent nie ponosi odpowiedzialności za straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z tytułu błędów w dostawie przesyłki lub jej opóźnienia spowodowane działaniem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
Zwroty i reklamacje – reklamacje jakościowe
- Reklamacje jakościowe dotyczą wszelkich nieprawidłowości związanych z parametrami technicznymi dostarczonych towarów i wymagają oceny producenta.
- Reklamacje należy zgłaszać telefonicznie pod nr tel. 022 351 76 62 lub poprzez e-mail k.mizak@poldent.pl do Pani Katarzyny Mizak lub do Pani Beaty Barwińskiej nr tel.tel. 22 35 17 665 lub poprzez e-mail b.barwinska@poldent.pl. Reklamacje jakościowe można zgłaszać w ciągu 60 dni od dnia odbioru dostawy pod rygorem utraty roszczeń.
- Dział Obsługi Reklamacji Poldent niezwłocznie rozpatrzy reklamacje.
- Zamawiający (Odbiorca) zobowiązany jest zabezpieczyć reklamowany towar wraz etykietą zawierającą informację o numerze serii i datą produkcji (o ile to możliwe) i dostarczyć do siedziby Poldent.
- Przy zgłaszaniu reklamacji należy dostarczyć Zgłoszenie Reklamacyjne zawierające dokładny opis wady, kontakt do osoby wysyłającej reklamację z firmy dystrybucyjnej i kontakt do lekarza (tylko dystrybutor), który pracował reklamowanym towarem, oraz jeżeli dotyczy, warunków przechowywania towaru przed i po otwarciu opakowania, ilość i sposób sterylizacji.
- Przy zgłaszaniu reklamacji Zamawiający musi dostarczyć kopię lub podać w Zgłoszeniu Reklamacyjnym numer faktury wystawionej przez Poldent zawierającej numer serii reklamowanego towaru (warunek bezwzględny).
- Dystrybutor przy zgłaszaniu reklamacji urządzeń powinien dostarczyć kopię swojej faktury wystawionej dla Gabinetu Stomatologicznego (wymóg dostawców Poldent).
- Reklamowane instrumenty i urządzenia muszą być wyczyszczone i zdezynfekowane (wymóg wynikający z procedur higienicznych i zasad bezpieczeństwa) i wysterylizowane (np.pilniki, narzędzia typu pluger/spreader, kleszcze i klamry do koferdamu, Pen Tip do gorącego plugera EQ Master/ EQV itp.). Jeżeli warunki te nie zostaną spełnione, reklamowany towar zostanie odesłany do Klienta bez rozpatrywania reklamacji, aż do czasu ponownego dostarczenia go w stanie zgodnym z zasadami procedur higienicznych.
- W miarę możliwości, reklamowane urządzenia powinny mieć naładowane baterie, co skraca czas rozpatrywania reklamacji.
- W celu szczegółowej oceny uznania zasadności reklamacji specjalista ds. reklamacji może podjąć decyzję o przekazaniu kwestionowanego towaru do badań laboratoryjnych u producenta.
- Specjalista ds. reklamacji bez zbędnej zwłoki poinformuje Klienta o trybie i sposobie rozpatrzenia reklamacji jakościowej.
- Poldent nie bierze odpowiedzialności za błędy Klienta oraz za błędy projektowe i wykonawcze osób trzecich (wady produkcyjne). W takim wypadku reklamacja nie zostanie uznana.
- Poldent będzie rozpatrywał reklamacje jakościowe w możliwie krótkim terminie, umożliwiającym dokonanie badań zakwestionowanego towaru.
- Poldent dołoży wszelkich starań, aby na czas rozpatrywania reklamacji dostarczyć urządzenie zastępcze, tak aby odbiorca końcowy (Gabinet Stomatologiczny) mógł funkcjonować bez przeszkód.
- Koszty przesyłki reklamacji ponosi przesyłający.